nuffnang

30 May 2011

Hari ini hari berfikir...

Yup hari ini hari berfikir...
sebenarnya xfikir ape-ape pun sangat..haha korang tau la asiah kan?
bende complicated or tak penting sangat aku malas nak pikir...
contoh...iye harini ada kelas...pukul berapa 10..kat mana?tak tahu..
ataupun kadang-kadang pukul berapa pun aku malas nak tau...
boleh??
hahaha tu pun bersebab la,sbb aku kan pergi dgn azno...jadi aku boleh abaikan aje maklumat lebih2 tu...

kalo aku sorg nk harung hari2 gi kelas sendiri...aku rasa mmg bertepek memo kat dahi...tak pun kat pintu bilik or di mana-mana saje aku boleh tampal dan senang nampak..

tujuan??nak kurangkan kapasiti otak aku...
hahahhaha...bila dah kurang jadi boleh diisi dgn lawak2 yang kadangkala bernas dan kadangkala boleh dapat kaki...

ok berbalik pada harini...hari berpikir woihhh...
yela kalo keje swasta kne pikir lebih sikit...
kalo keje kerajaan ni xpyh pikir sgtla...keje dpt gaji simpan...
dapat slip gaji wat loan...kene blacklist pun boleh buat loan lagi...
tidak mengapa ...aku bukan perli tapi kenyataan beb...
kalo keje kerajaan mmg boleh kaya....memanggg sangat...

jadi kerje swasta kena pikir...duit kne ade lebih...yela tetibe ko dapat offer bapakk best gaji seploh ribu nk pindah nak ape semua...belanja sebulan kne ade spare...baru selesa ko nk jump...
ptptn kena settle cepat...kalo tak merasa ko bayar bungaaa je seumur hidup...itu kalau bayar...kalo xbayar..harap nk ade duit jatuh dr langit selonggok...

tiap2 bulan...kene kira bape ko nak simpan...berapa emergency...bape ini bape itu....duit shopping...card credit...hujung tahun punya holliday..kuching...phuket..singapore..jepun (eh banyak pulak cekadak ko kan)...duit umah....simpan asb...nak main emas lagi...eh? tu cancel dulu...sebab aku malas berhutang...banyakkk wooo kne byr bunga..bayangkan...ko pinjam 10k..kne bayar bunga 7k..baik ko simpan sebulan 1k..10bulan dah 10k..watpe nk bayar bunga sekali ganda tu....?....ni pun aku cut bil tepon...nanti dulu...baik aku beli peti ais dlu...ke sofa dlu ke...alang aku dh kne sewa lori kalo nk pindah...baik aku penuhkan je umah dlu...

dulu setahun-dua keje boleh la nk pinjam mak ayah...tapi sampai bila kot...
ni pikir nak beli umah lagi...tp aku macam xsecure lagi...maybe kne pindah lagi pulak kan...tgk setahun dlu...kalo lega settle xde hutang(ni tolak ptptn la kan...gila kot nk abes ptptn setahun)...boleh simpan 5k++ maybe beli umah sekarang ni...sebab market tinggi kot..itu pun kalo umah ni harga xlebih 130k..lebih cam agak xuntung...
kalo aku beli..sesusah nk angkut barang semua...aku sewa je dgn perabut semua tu ha...sewa kan siap buat kabinet dapur...haaa...sewa 1k++..sebulan...2+1...muahhahaha...ehhh banyak pulak cerita...

tapi semua perancangan kita xleh lawan perancangan tuhan...but atleast you have backup plan..

No comments:

Post a Comment

juz type any of ur comments~